Літературне читання 3 клас
Тема: А. Дімаров
«Для чого людині серце» (літературна чарівна казка)
Мета: – Ознайомити учнів із жанром
літературної чарівної казки.
–
Навчити самостійно
визначати дійових осіб.
–
Продовжувати вчити
читати та розуміти зміст тексту.
– Формувати уміння визначати головну думку твору.
– Розвивати вміння висловлювати передбачення та особисту
думку.
– Виховувати доброту, чуйність.
Хід уроку
I.
Актуалізація
опорних знань.
Мотивація
На
дошці записане прислів’я: Раз добром налите серце – ввік не прохолоне. (діти
вголос читають)
-
Як
ви розумієте цей вислів?
Ваші батьки вас дуже люблять, ви для них сенс життя. З
малечку вони вас навчають говорити, ходити, пізнавати світ, розуміти та
поважати інших, любити ближнього свого.
Чиї батьки говорять поглузуй над старим, зроби боляче
слабшому, не слухай вчителя?
Ваші батьки і вчителі наповнюють ваше сердечко чим?
(добротою, любов’ю, вихованістю).
Ми будемо сьогодні говорити: Чи необхідна людині любов і
доброта? Для чого людині серце? Де вона
живе?
1.
Вчитель
читає вірш
− Що сховане в казці? (зерня)
− Що це за зерня? (почуття: добро, зло, любов)
− Де сховані почуття в людині? (в серці)
II.
Повідомлення
теми уроку
Визначення
літературної казки
2.
Вчитель
читає початок казки
− Як ви думаєте, у якому творі може бути такий початок? (у
казці)
− У цієї казки є автор? (Анатолій Дімаров)
− Таку казку називають літературна чарівна казка? Чому
чарівна? Ви дізнаєтесь, прочитавши її.
III.
Опрацювання
казки
3.
Робота
над заголовком
§
Прочитайте
назву казки.
― На що схожий
заголовок? (на питання)
― Чи є це речення
питальним? (ні, немає)
§
Прочитайте
заголовок з розповідною інтонацією (про себе, а потім вголос).
§
Прочитайте
з питальною інтонацією.
― Про що, або про
кого, може розповідатися в казці з такою назвою? (думки дітей)
Серце – це орган, який перекачує кров?
Що живе в серці? (любов)
4.
Словникова
робота
Необхідно поповнити словниковий запас
(читають хором з дошки)
дошкулити – завдати шкоди (нашкодити)
ринутися – кинутися
одноплемінники – родичі
вагаючись – нерішучість
5.
Читання
твору вголос «ланцюжком»
− Які події відбулися в лісі?
− Про кого казка? Які головні герої? (дівчинка та дерев’яні чоловічки)
6.
Читання
твору із зупинками
− Що буде далі?
− Чи збіглося ваше очікування?
− Які бувають серця? (Зачитати)
©
жовте
та зморщене – злої людини;
©
блискуче,
як пластмасова кулька – байдужої людини;
©
похмуре,
сіре, важке – дбав лише про себе;
©
велике
та світле – доброї людини.
IV.
Підсумок
1.
Яка
головна думка казки?
2.
Де
живуть почуття?
3.
Як
би ти закінчив(ла) казку?
4.
Домашнє
завдання: дочитати казку. Скажете, чи сподобався вам кінець казки? Чому?
5.
Гра
«Яке серце у людини»
На дошці 6 чоловічків із різними виразами обличчя та
серця на яких написано: золоте, зле, турботливе, відкрите, самотнє, байдуже,
кам’яне). Діти беруть ці серця, читають вказаний на них текст, та приклеюють до
чоловічка.
Якими б ви хотіли бути?
Немає коментарів:
Дописати коментар